mochamanda

Alla inlägg den 22 december 2012

Av Malin - 22 december 2012 21:52

Mer än 48 timmar har nu passerat och vi börjar så smått hoppas att vi faktiskt har klarat oss! Totalt tio av fjorton ur sällskapet har nu drabbats. Jag, Andreas och Lovis är alltså tre av de fyra som hållt oss undan denna omgång av magsjuka.

Men då samtliga av sällskapet var tilltänkta som julsällskap, förstår ni att julafton liksom inte blir som den var tänkt. Som det ser ut nu kommer vi fira denna julafton med oss själva. Kanske törs någon av mina bröder våga sig hit!?

Oavsett vilket vill vi ha julmat. Och då jag, inte helt oväntat, brukar ansvara för julgodis så har jag i princip aldrig deltagit i tillagningen av julmaten. Men det stoppar tydligen inte mig. Därför ska jag griljera skinka, tillaga revbensspjäll och göra potatisgratäng. Utöver det ska köttbullar rullas, prinskorvar stekas och ägg kokas. Fördelen med att vara ansvarig för maten är att jag får chansen att pröva nya saker på julbordet. Nyheter för i år är lax- och färskostterrin, krämig grönkål och en julig sallad innehållande bland annat päron, västerbottenost och granatäpple. Allt detta ska jag på något vis tillaga innan lunch på julafton. Däremellan skulle jag gärna hinna med att baka lite julgodis då det inte blev så mycket bakat i Sälen, av förklarliga skäl. Ordet "lagom" finns tydligen inte i mitt ordförråd. Inte heller uttrycket "Less is more".

God Jul på er!

Nedan: En printscreen från ICA:s app där jag hittade receptet på terrin.

Av Malin - 22 december 2012 21:08

Ja, det är vad storebror kallar lillasyster. Och här kommer en hög med bilder på lilla hjärtat. Finaste lillasyster.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards