mochamanda

Alla inlägg den 22 januari 2014

Av Malin - 22 januari 2014 16:34

Sitter hos frisören och kan konstatera att denna dag är många gånger bättre än gårdagen. Jag och två lika pratglada vänner gjorde att jag var sent hemma efter måndagens ridning. Halvtolv var klockan när jag landade i sängen. Båda barnen hamnade strax därefter hos oss och Lovis var väl mer eller mindre överallt i sängen. Hon trasslade till och med in sina tår i mitt hår. Två gånger. När klockan ringde 05:40 var jag inte överdrivet pigg.

Jobbet var hektiskt, rörigt och intensivt. Rullade tillslut hem efter nån timmes övertid, åt mat, la barnen, struntade i allt vad städ och plock heter och la mig i sängen. Somnade tidigt och när Lovis vaknade och ville in till oss var klockan halvfyra. Halvfyra! Wow. Det får gärna upprepas. För det mesta ligger hon mer eller mindre hela nätterna hos oss. Och det har jag inget emot om hon bara kunde ligga lugnt och stilla och sova.

Betydligt mer utvilad och med jobbet under kontroll har dagen varit rätt harmonisk. Och nu sitter jag alltså här i frisörstolen och blir ompysslad. Nog föredrar jag denna dag före gårdagen. Besparar er än spegelselfie med folie i håret!

Tack och hej

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards