mochamanda

Alla inlägg den 7 december 2010

Av Malin - 7 december 2010 16:56

Isac har idag varit på läkarbesök och allt var jättebra. Han är nu 60cm lång och väger 5,5kg. Träffade en fyraveckors-bebis igår och insåg hur mycket Isac har växt! Det går verkligen fort och det märks hur mycket han utvecklas vecka för vecka. Han kräver betydligt mycket mer stimulans nu. Det ska sjungas och gullas mest hela tiden tycker han. :) Det bästa är ändå mornarna. Efter frukost och blöjbyte är det verkligen en liten solstråle som lyser upp här hemma.


Jag vet inte hur många gånger jag har sagt detta idag, men det är så fint ute!!

Rimfrost på träden och den där rosablå himlen när solen går upp och ned som man bara kan se kalla, klara vinterdagar. Får sån lust att gå ut och fota. Dock fick jag igår lära mig på träffen med föräldragruppen att man helst inte ska vara ute med en liten knodd när det är under -10 grader... Men visst är det vackert? Tänk om hela vintern kunde vara full av sådana här dagar. Lite mildare kanske, men snö, sol vindstilla och några minusgrader. Det vore livet det!



Satt och bläddrade bland bilderna i min Iphone och upptäckte den här bilden.

Är det en liten rockkille vi har fått måntro?


Av Malin - 7 december 2010 16:38

Inledde dagen med det fruktade tandläkarbesöket. Efter lite diskussioner fram och tillbaka kom vi fram till att jag skulle pröva utan bedövning. Det var bara att säga till om det gjorde ont så skulle de avbryta och bedöva. Och vad glad jag är att jag prövade, för det gjorde inte det minsta ont! Det visade sig att hålet inte var särskilt stort och det gick fort att borra. Jag är himlans glad över att jag inte tog dessa hemska sprutor! Jag är som bekant inget big fan av sprutor så hellre prövade jag utan och det visade sig vara ett bra val! :)


Under tiden fick Isac vara själv hemma med pappa Andreas. Pumpade ur lite mat i morse i fall att besöket skulle dra ut på tiden, men det gick så fort så jag hann till och med handla lite innan jag åkte hem. Vi prövade ändå med nappflaskan när jag kom hem för att se vad han tyckte om den och Slurp sa det så var mjölken slut. Inga problem där inte!


Ikväll får Isac följa med mig till Tingvalla. Det är lite fysträning inomhus som jag tänkte hänga med på så gott det går. Det blir intressant att se om han tycker att det är stimulerande nog att titta på en svettandes mamma och annat folk och kan vara relativt nöjd, då jag har tänkt komma igång med mammagympa på KMTI nu. Det är så skönt att äntligen kunna börja röra på sig!


Sitter för övrigt och letar efter en mapp med bilder som verkar vara spårlöst försvunnen. Jag har lagt upp några av de bilderna på bloggen för knappt ett år sen, men kan inte hitta bilderna vare sig på hårddisken eller datorn. SUCK! Nu ger jag upp och fortsätter med julklappen medan Isac ligger och snarkar bredvid mig.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards