mochamanda

Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av Malin - 1 oktober 2012 16:48

Ja, här har ni dagens mamma och Krabaten med 22 dagar kvar. Till höger ser ni Isac som tagit soffan till sin lekplats.

Annars väntar vi mest på att det ska plinga på dörren och att matkassen från Lina ska dyka upp. På pappa väntar vi också. Undrar vem som kommer först!?

Hoppas ni har haft en bra dag i höstrusket!

Av Malin - 1 oktober 2012 10:35

För första gången sedan Andreas och jag förlovade oss behöver jag inte oroa mig för att ringen ska ramla av. Ja, vattnet har börjat samla sig i händer och fötter. Härligt. Ett par kilon till har hittat hit och med tre veckor kvar står vågen på 84 kg. Jag undrar vart jag kommer att stanna?


På köksbordet har jag lagt fram diverse kläder och prylar. Det börjar bli dags att packa bb-väskan. Det kan ju ändå hända när som helst. Vilket det för min del gärna får göra. Vi är redo!


En bild från ultraljudet har jag läst att en del har med sig och tittar på när de behöver motivation. Kanske vore nåt!?


Matsäck: Digestive bars, choklad och lite chips. Mjukost plus bröd. Det sistnömnda var väl det bästa vid förra förlossningen egentligen. Dagen Isac föddes hade jag bara ätit frukost. Så de två smörgåsarna jag fick framåt kvällen efter att Isac var född räckte inte riktigt till för att mätta magen. Och med tanke på att pappan inte får frukost så är bröd och mjukost även väldigt bra på morgonen! Så bröd och mjukost är ett måste denna gången också.


Kläder till mig: Nya mjukisbyxor med bred och mjuk mudd. En ny lång top med knappar så att det går att amma. Amningsbh, amningslinne och amningstshirt. Favoritkoftan är med också. Ett par strumpor och ett par trosor. Ja, jag vet. Trosorna kommer jag knappast att behöva. Kommer åka hem i de fina nättrosorna med gigantisk binda. Jepp, det jag längtar mest efter... Men ändå, det känns liksom konstigt att packa ner massa ombyte utan att packa ner trosor så ett par fick följa med, mest för att liksom.


Kläder till krabaten: En nyinköpt body med tillhörande byxor, strumpor och mössa i älgtema. Favoritkläderna från när Isac var nyfödd - grön djurbody med ett par bruna byxor. Isacs första sparkdräkt med barbapappa. En djurpyjamas som också var en favorit med Isac. Går allt som det ska så lär väl varken jag eller krabaten behöva alla kläder jag har lagt fram, men lite vill man ju ha att välja på!


Necessär: Tandborste, tandkräm, hårband, hårsnodd, hårnålar, lypsyl, schampoo, tvål. Precis som förra gången har jag gått och luktat på alla tvålar på maxi för att hitta en som jag tycker riktigt mycket om som jag ska få tvåla in mig med efter förlossningen. Något att längta lite efter. När jag sedan använder den tvålen kommer jag att minnas dagen. Så var det förra gången i alla fall.


Så, vad har jag glömt? Förra gången hade jag packat ner såväl korsord som kortlek. Inte en enda gång slog mig tanken att plocka fram det. Det har väl att göra med att förlossningen var snabb och intensiv. Det fanns liksom inte tid. Och nu vet man ju aldrig hur nästa förlossning blir, men för det mesta brukar ju andra förlossningen gå snabbare än den första så än så länge har jag inte laddat med korsordstidningar.


Kamera, mobil, laddare och plånbok är också bra att ha, men lite svårt att packa nu.


Vad har ni haft med er och vad hade ni inte klarat er utan?

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards