mochamanda

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Malin - 24 oktober 2012 20:30

Det är en trött mamma som sitter här i soffan. Därför blir det sängen direkt när "Nybyggarna" är slut. Andreas är redan där. Han längtade efter vår nya säng! :)


Idag pajade vår bil. Bra tajming va? Andreas fick krypköra till närmsta verkstad på tre cylindrar som han berättade för mig. "Jaha, men hur många är det annars då?" var min kommentar. Här har ni en som har superkoll på bilar. Not. Men bilen ska vara redo att hämtas i morgon efter att ha fått ett tändstift bytt så vi får se hur vi löser det. Det kanske får bli mitt och Isacs äventyr imorgon. Dock blir det en bit att gå då bussar inte tar oss hela vägen fram, så vi får väl se hur vi gör.


Men det är ingen fara på taket om det skulle dra igång nåt inatt. Då kommer mormor och morfar hit till Isac och vi kan ta deras bil. No need to worry.


Just nu känns det dock precis som vanligt. Det är en rätt galen tanke att jag skulle kunna vakna upp i natt med värkar eller av att vattnet går. För det känns verkligen inte så nu. Men det skulle ju kunna hända. Svårt att ta in liksom. Men det går inte att går runt och tänka på det hela tiden. Då skulle jag bli tokig!


Jaja, så är läget. Ha de gött mina vänner!

Av Malin - 24 oktober 2012 10:54

Jag är lite småtokig i pyjamasar. Nej, knappast till mig själv. Men till Isac. Nu när han har blivit lite större är tvådelade pyjamasar de allra bästa. Så skönt att slippa alla dessa knappar. Dock är Isacs garderob ganska välutrustad vad gäller just pyjamas, men de flesta har dock knappar. Därför fick jag godkänt av hushållskassan att investera i en ny tvådelad pyjamas. Efter en del letande föll jag och Isac för piratpyjamasen. "Papagoja" sa Isac direkt han fick se den.



Vår älskade lille pirat!


Igår när Andreas skulle gå till jobbet skickade Isac återigen med honom sin mus från IKEA. "Pappa jobba, musen jobba" sa han för att sedan fortsätta med "Hejdå pappa, hejdå mus". Under dagen berättar han då och då att pappa och musen jobbar. Söt. Vi får väl hoppas att musen gör lite nytta på kontoret.


Och hur var sängen då? Jätteskön. Inga bortdomnade höfter här inte. Och kudden är helt fantastisk. Kommer bära med mig den överallt! :) Och när Isac kom in i natt kunde alla tre ligga och sova helt ostört. SKönt. Helt plötsligt känns det inte omöjligt om vi ibland måste vara fyra i sängen. Hej småbarnsfamilj! :)


Nu är det ännu en dag mindre tills vi får träffa Krabaten. Men jag har ännu inte fått några tecken på att hen vill komma ut och visa sig. Nåja, det händer när det händer. :)

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards